dagens ridpass

Va på granngården en snabbis inne och vi kom dit 14.07 när dem stängde 14.00! men som tur var det fortfarande några kunder inne så vi fick komma in trots alls. Köpte 4 säckar hackad strålusern samt ett amigo täcke (calle har ett likadant) men det va 130 så det var för litet. surt! Han är i behov av ett nytt vintertäcke...eller? haha jodå! Det han har nu har massa småhål osv, inte fint!
Red ut på Rille, slängde på tränset med repnosgrimma och jaktkandar. Skrittade mest bara, han va pigg och glad! Blev lite galopp då han va så pigg så han fick springa av sig. Glad att jag hade jaktkandaret (har ridit med det ca 3 gånger) annars hade jag inte fått stopp på honom...
Calle red jag i ridhuset eftersom det hade hunnit bli mörkt. Hade tänkt somsagt hoppa idag men det va 3 pers inne i ridhuset redan. 1 som red lektion, 1 som tömkörde och 1 som red (dressyrtant :P ) så det passade inte helt enkelt! Ska förhoppningsvis hoppträna för Malin på onsdag!
Calle va iaf jättejobbig idag, ville inte spåra och va bara jobbig i början. Men i slutet var han fin ändå så jag avslutade där. Jobbade mycket i lättsits, det är viktigt att variera sin sits tycker jag!
Imorrn ska jag galoppera med båda hästarna på åkern och Klara ska fota! :D Sen blir julbord i stallet, mums!
Rilles första pay & jump. Första gången vi tävlar på bortaplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0