Mälarkliniken

Hemma efter en väldigt lång dag! Gick upp 5.30 och vi åkte från stallet vid 7. Det blev dock väldigt virrigt på vägen dit då vi på något sätt lyckades hamna på andra sidan vattnet så vi fick åka runt. Vi kom 1 timme för sent och resan tog 3(!!!) timmar när det egentligen skulle ta ca 1 tim 30 min.
Hon började med att känna igenom honom och frågade lite om vad som hänt osv. sen fick jag skritta med honom och sen trava. Hästen visade ingen hälta alls när han va väldigt halt i söndags. Vi longerade även honom i alla gångarterm helt fräsch. han är dock lite extra försiktig med det benet han blivit sparkad på. Så det är lite hackigt. Han röngtades också för att kolla att han inte hade någon fraktur eller något liknande, mest för säkerhetsskull. Han var helt clean!
Så diagnosen blev: fräsch häst! Jag ska skritta honom veckan ut sen kan jag börja rida som vanligt lite smått och öka succesivt. Superskönt! Han får även gå i hage men somsagt kan han inte gå med Rille för dem gör ju illa varandra så dem får gå i hage bredvid varandra och dem kan ändå nosa på varandra. det är dock så lerigt i hagarna så calle ska vara lindad så det inte kommer lera på såret. Såret ser superfint ut ich har blivit en skorpa men vill ändå inte riskera något.
Veterinären trodde han va halt eftersom han va väldigt öm efter sparken. Troligtvist så träffades benhinnan vilket gjrode väldigt ont och nu har det börjat sluta ömma. Lite öm är han fortfarande därför ska jag fortsätta skritta och sen kan jag börja trava lite smått.
Är verkligen jätteglad att han är helt fräsch och han skötte sig exemplariskt på kliniken!
Rille red jag när jag kom tillbaka. han va jättefin och pigg och glad. Lite busig som sparkade bakut när jag skulle göra byten hihi. sötboll han är. Ruskigt fin börjar han bli nu!
Nu ska jag äta för jag ska på Clinic (Pether Markne) i Bromma, Äppelvikens ridskola. Ska bli intressant, skriver om det senare ikväll om jag orkar. Måste plugga!
//Nicole

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin häst =D

2010-11-18 @ 10:21:58
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0