dagens ridpass

Jag klippte Rille idag somsagt och han hade mycket längre päls än jag trodde! Nu är han fin iallafall. Klippte inte benen eftersom han var blöt.
Otur som jag har märkte jag att han har ett såg på insidan av skenbenet. Det var inte djupt men han va lite svullen runt såret och något varm. Jag tvättade det med Hexocil. Pratade lite med Malin om det och kom fram till att vi skulle linda det för natten med jodopax. Jag longerade honom om innan jag satt upp och han visade ingen hälta och svullnaden gick ner efter att han rört sig. När jag red var han väldigt tjaffsig i munnen, fatta inte varför. Han va iaf väldigt pigg och frammåt vilket ändå va bra. Jag red inte länge och satte inga krav på honom heller. Kan tänka mig att han kommer vara ltie för pigg och stark imorgon..
Sen red jag Calle, red med graman idag för första gången idag. Ville bara prova och få ihop honom snäppet mer. Han va väldigt fin och gick bra med det! galopperad och travade av honom i låg form. Fin häst! Jobbade mycket i galopp och på byten. Det blev ett ganska jobbigt och krävande pass för honom. Hn va väldigt svettig efter, tur att han torkar snabbt eftersom han är nyklippt!

 

Har precis kollat startlistan inför imorgon. Jag har startnummer 85/107 i 1m avd A. i 110 avd B (debut) har jag startnummer 117. Kommer alltså bli en lång dag imorgon! Som tur har dem lagt en paus efter start nr 54 så man kan gå banan. Skönt! Första starten är kl 08.00 så jag kommer nog vara där 10.00.


Kommentarer
Postat av: rebecca

Hejsan,tänkte bara säga att jag har en bloppis som heter http://weestern.blogg.se/bloppis/ där jag säljer allt från grejer till ryttare, för hopp & dressyr hästar och western. Kika gärna in och sprid gärna länken vidare! Har lagt upp lite saker idag, men kommer mer hela tiden! :)

2010-10-24 @ 21:09:13
URL: http://weestern.blogg.se/
Postat av: nea

fin hoppbild! :)

2010-10-26 @ 21:30:23
URL: http://neakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0