förjävligt

Min dag har verkligen varit förjävlig.
När jag kom till stallet så stod det på tavlan att Calle hade ett sår höger fram. Tänkte att det säkert inte var något allvarligt eftersom Malin annars hade messat mig. Ni tror inte hittar min häst helt blodig på frambenet och har ett djupt sår på benet? Tog in honom i spolspiltan och spolade rent eftersom det var lerigt. Kan säga att jag är väldigt arg över en sak men tänker inte ta upp det i bloggen. Efter att ha spolat det helt rent med bara vatten tittar jag lite närmare på såret och märker att det är så pass djupt att det har gått igenom hela hudlagret. Jag ringde Per och bad honom komma och titta på såret. Konstaterade att det antingen behövde sys eller att Calle skulle äta penicillin. Han ringde veterinären och hon tyckte inte det lät som om det behövde sys, utan bara skulle bandageras. Så det är gjort och han ska nu ha boxvila i minst 5 dagar och promeneras varje dag. Hemskt, vi som skulle även debutera 120 på lördag. Tävling är inte alls det viktigaste men jag såg verkligen framemot det.
Rille har fått en inflammation eller infektion i ett bakben. Han har tidigare haft lymfangit på det alltså är det känsligt och han kan få det lätt. Hagarna är väldigt leriga och det finns mycket bakterier. I söndags såg jag att han hade som skrapsår på bakbenet, inget sår. Så ajg smörjde bara med Helosan men idag när jag skulle rida och borstade märkte jag hur tjock han va bak. Jag gjorde rent me Hexocil och han står nu med linda.
veterinären kommer ut imorgon och kollar på båda hästarna.
Det är verkligen förjävligt, för exakt samma sak hände i maj tror jag det var. Calle fick ett virus och Rille lymfangit. Samtidgt till och med och nu samma sak igen. Dock så passade det bra i maj att båda hästarna inte var ridbara eftersom mitt knä hoppade ur led så jag kunde inte rida. Veckan efter så skulle jag åka iväg till USA. Nu ska jag åka iväg till Spanine och hästarna är återigen inte ridbara. Vill helst bara vara hemma och pyssla om dem men jag tror inte det är någonting allvarligt och det bör gå över fort!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: Jaha okej!

2010-10-27 @ 03:28:49
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fin bild :) bara en fråga, varför har ni ingen header :)?

2010-10-28 @ 19:56:09
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0