praktik & dagens ridpass

Kom till Helena P vid 12 eftersom jag hade viktiga grejer att fixa idag. När jag kom dit fick jag rida Venice, och jag red dressyrlektion för HP. Det gick riktigt bra, Venice va superfin! Vi fick trava lite över bommar och red mest lösgörande. Sen red jag Campo på deras äng. Han va helt flippad och busade. Inte så behagligt när en häst som är närmare 180 skjuter rygg, bocka och sparkar bakut. Sitter ju som en fluga på hans rygg! Men ajg satte honom i ordentligt arbete så skärpte han sig och va riktigt fin!
Jag red trimmade Calle lite lätt, han vilade igår så jag red inte så hårt. Vilket jag tydligen gjorde ändå eftersom han blev svettig och skummade pyttelite under sadelgjorden..jag provade även att hoppa några pyttehinder när det ändå var en ponnytjej som hoppade lite. Skällde även ut henne, vissa ponnyryttare är ju helt ärligt dumma i huvet och skyller allt på ponnyn. Inte ok enligt mig! Han va väldigt ovillig i början och ville inte sammarbeta alls utan körde bara upp huvet. Men jag har förstått att han gör så när det är väldigt kallt då han har börjat med det sen det blev kallare. Han blir ju väldigt fin när han har kommit igång, så ska jobba lite i början att låta han ridas fram i alla gångarter utan krav på form eller att han gärna går lite lägre.
Rille va skitjobbig så jag orkade inte rida ordentligt. Han är stel som en pinne men jag red lite lösgörane sen gav jag mig för jag va alldeles för trött för att lossa honom ordentligt. Ska göra det på torsdag istället.
Imorgon hoppar jag båda hästarna, det var såååå länge sen. Hoppade Calle på senaste tävlingen vilket va för typ 3 månader sen helt sjukt!
första gången jag och Rille hoppade efter att jag fick min knäskada. Ruskigt fin var han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0