dagens ridpass

Red båda hästarna i ridhuset idag. Båda hade graman.
Jag köpte ett tredelat väldigt rörligt mylerbett på globen. Red med det i söndags men Calle verkade inte riktigt acceptera det men idag red jag med det igen och han verka gilla det trots allt! Superfin var han. Jag satte fast graman på sidorna. Han vill inte riktigt böja halsen åt höger så där tog jag hjälp av graman och han va tvungen att böja på sig, då va han riktigt fin efter! Jobbade på att öka och minska galoppen samt jobba lite i vågan "obekväma" galopp. Lite mer banhoppningsgalopp. Dock galopperade jag inte för mycket då jag är så nojjig
Rille red jag ett ordentligt pass, i början krävde jag inte mycket då det inte är så konstigt att det tar lite tid för dem att komma igång när det är minst -13 grader...men mot slutet var han riktigt fin! Jobbade på byten, fatta galopp från halt & skritt samt galoppiruetter! Galoppiruetterna är ju inte dem bästa och inte riktigt piruetter då han inte orkar men han försöker och är superduktig!
Riktigt fina var båda idag och Calle är ser äntligen ut som en häst nu när jag har klippt honom. Rille ska klippas på lördag eller söndag eftersom vi ska rida för Lotta Björe på måndag! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte fin blogg ni har!:)

2010-12-01 @ 09:29:28
URL: http://equine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0