Gästtränare

Som ni kanske vet så går jag på hästgymnasium med special inriktning på Hoppning.
Varje torsdagar hoppar vi på Djurgårns Ridskola. Vi har en gästtränare ca 2 gånger per termin. Förre året hade vi Kristian von Krustjerna (clinic som några fick rida för) Arnold Assarson (clinic, jag fick rida och hade med mig Calle) och så Emma Karlsson som alla fick rida för.
den här termin har vi ridit för Annika, vet dock inte vad hon heter i efternamn. Vet att hon tävlat 140 internationellt och är fälttävlanstränare och är oftast på Ryttarstadion. Och nästa måndag 6/12 ska alal få rida för Lotta Björe. Man får välja vilken nivå ma vill rida på. Det är markarbete - om man till exempel har en grön/unghäst. markarbete med lite högre hinder och sen hoppning eller vad man nu ska kalla det :P
Jag tycker Annika va väldigt bra och skulle gärna vilja rida för henne igen! Jag fick en häst som jag aldrig ridit förr, Royal. För stor häst för mig och stark och tung. Ingen brfa kombination då jag är så liten och kort hehe. Det blev alltså mycket ridning med sitsen för att få stopp på hästjäkeln. Royal är känd för sina nitningar och även idag nitade han mycket så det va mindre kul...Hade tänkt ta med mig Rille men ville inte köra när det är så mycket snö.
Vi började rida fram till självständigt och sen fick vi hjälp av Annika. Jag jobbade mycket på att få loss Royal då han är så "plankig" som Annika sa så fint! Jobbade på en åttvolt och att han skulle korsa frambenen och komma loss dör och sen när man byter volt ha en lite mer aktiv och sen ta fram innerskänkeln så han korsar fram. Fick loss honom ganska bra där och fick mycket beröm av Annika efter ridpasset eftersom han är för stor för mig och inte välrdens lättaste (inte bättre att jag aldrig ridit honom förr) en stor eloge till mig sa hon. Hon tyckte det var bra att jag va så aktiv, positiv samt ambitiös trots att han va taskig och nitade fast jag gjorde rätt!
Vi började med markarbete och trava över bommar. Sen gjorde vi 5 och enhalvan så hon kunde se hur hästarna hoppade. Redan där började han nita...men fick över honom några gånger ändå. Sen skulle vi rida på hindrena i galopp, några nitningar så dem fick sänka. tråkig häst haha. Men sen mot slutet när jag fick en bra galopp och red som bara den och tänkte att han inte skulle nita, det blev att han fick hoppa lite på fart så kanske jag fick lite mer gratis men så vare inte alltid. I slutet när vi skulle hoppa på medelinjen, då stod oxrarna snett trots det skulle man rida rakt fram och hoppa dem.
Överlag är jag ändå nöjd, jag gjorde så gott jag kunde med Royal den surpuppan. :)
Har redan varit i stallet och ridit båda mina små pollar. Berättar om det senare ikväll. när jag kommit hem, ska till frissan nu och klippa håret. :( gillas inte.
Over and Out,
/Nicole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0