Djurgårdens Ridskola

På torsdagar rider jag på Djurgårdens Ridskola. Vi är 6 elever i min skola som går specialidrott hoppning så vi hoppar varje torsdag. Idag fick jag en häst som heter Laura, den är en korsning bland nordsvensk och welsh och någonting annat tror vi. Liten häst och väldigt grov i typen. Dock är den inte så tungriden.
När vi hoppade fram var hon fin, sen när vi skulle hoppa bana som va på ca 1m så va hon inte riktigt lika taggad. Hon behöver väldigt mycket stöd och en låg och stadig hand. Vilket jag inte hade första linjen! Det slutade med att hon nitade och jag fick tugga grus! :D skitkul fast nä. Jag gjorde inte illa mig iaf, landade väldigt mjukt. Redan innan jag ramlade av så nitade hon på oxern flera gånger, en gång pga mig eftersom jag inte var stadig och lite för hög i handen. När jag väl hade handen stadig så nitade hon ändå, men bara för att vara dum för jag red rätt. Sen hoppade jag hela banan och då var det inga problem. Hon har så kort galopp och det känns så konstigt och att hon ska hoppa rakt ner i hindret men hon hoppade allt utan problem.
Nu är jag hemma och har duschat osv. Ska till skolan nu och ha projekttid i 1 timme sen slutar jag. Börjar 12.30, otroligt onödigt tycker jag!
Idag blir det uteritt för båda hästarna. Ska rida ut på Calle med Clara och Lotta. Rille ska få ridas ut lite kort eftersom jag helst vill hinna rida honom innan jag rider med dem andra.
Rille på kliniken förra sommaren

//Nicole

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej jag undrar om du kan svara på om det går att stalla up sin häst på djurgårdens ryttarkl. ? (privathäst)

2011-05-13 @ 16:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0