hoppträning x2

Idag var det hoppträning med båda hästarna och jag tränar för Malin Nilsson som kom 3a i SM förra året.
Dagens träning handlade om lydnad. Det var mycket kluriga och knepiga vägar vilket gjorde att man var tvungen att tänka och rida ordentligt.

Calle va jättefin och allting stämde. Han har blivit så lydig och fin. Han orkar även stampa av mer ordentligt nu eftersom han har stärkt sig. vi hoppade upp till 110 cm bara och han hoppade superfint då!
Rille gick det bra med men han är inte lika lydig och svängbar som Calle vilket gjorde allting väldigt svårt. han drar även gärna iväg efter hindrena och är svår att ta tillbaka på en gång så det blir ju att jag inte hinner rida mot nästa hindret så vi gjorde halt precis efter hindret innan så han skulle koncentrera sig på mig. sista gången vi hoppade banan var han lydig och fin och väntade någolunda bra på mig. Hoppade upp till 1m bara.

Det är viktigt att träna på lydnaden när man tävlar mycket eftersom man inte jobbar ordentligt med lydnaden på tävling, det är ju inte samma sak.

en liten skiss kommer senare ikväll.



//Nicole


Kommentarer
Postat av: Eleonor

1m är väl inte så bara?

2010-10-21 @ 20:02:10
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Oj de va inte meningen att låta så "dryg" hörru dudu! ;)

2010-10-21 @ 20:21:42
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0