Solna Ridskola

Varje måndagar rider jag på Solnas ridskola. Det var dressyr idag och jag fick rida en c-ponny som heter Baldi. Jättefin ponny, synd att den är på ridskola. Skulle kunna bli en trevlig tävlingsponny, otroligt söt är han också!
Dagens övning var sidförande hjälper. Vi skulle förbättra på att kunna koordinera våra hjälper och jobbade med mothållande och reglerande hjälper. Baldi fuskar gärna och skjuter ut rumpan lite för mycket så det jag fick leda framdelen och trycka in rumpan på honom så han inte skulle skjuta ut. Gick bra i skritten, lite svårare var det i traven men det gick! Vi skulle sen rida upp på medelinjen och göra skänkelvikning, lite som en trappa och sen rida rakt fram mot A. På långsidan skulle man galoppera. Baldi blev lite för taggad efter första galoppen så då gick det inte så bra haha. Den ponnyn är så otroligt söt! Skulle så gärna vilja köpa honom, utbilda och sen sälja. Men drömma kan man göra!
bild lånad från SRFK hemsida

Kommentarer
Postat av: Frida

svar: det är lite olika dedär hur jag lägger eftergiften =) Men självklart gör jag vad jag kan för att bli så mild som möjligt i landningen!

Just nu har han varit väldigt svår att hoppa så då har jag inte tänkt på att ge efter. Men snart när vi får upp förtroende så kommer jag att ändra på det! Tack för tipset ;)

2010-10-25 @ 13:39:08
URL: http://equest.blogg.se/
Postat av: klara

köpköpköp!!! vera kan ju reda den :)

2010-10-25 @ 21:05:08
URL: http://klaralevenstam.se
Postat av: Rebecca

Varför grimman innanför tränset :s?

2010-10-26 @ 16:15:30
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Hihi, den där bilden är ju från när jag tävlade honom på väsby :) Det är även därför han har grimma innanför tränset (vi hade aldrig lastat honom förut och då är det ju smartare att ha träns än grimma ;)

2011-05-01 @ 19:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0